Agivere Group har lång erfarenhet av rådgivande verksamhet - vårt expertisområde är förändringsledning

- Syfte & Mål Agivere Group AB -

Agivere Group är en rådgivnings- och konsultverksamhet indelat i tre affärsområden;

Rådgivning, Förändringsledning, och Interim. Vi erbjuder rådgivning, projektstöd och förändringsledning för olika typer av förändringsprojekt. Vår ambition är att tillsammans med våra kunder ger det stöd och de råd som krävs i projekt för att säkerställa att uppsatta projektmål uppnås. Våra erfarna förändringsledare finns till förfogande för att stödja med förändringsledning för att säkerställa att organisationen och personalen är redo för förändringen. Sammantaget syftar vårt stöd till att säkerställa att önskad verksamhetsnytta uppnås.

Samtliga rådgivare har mångårig yrkeserfarenhet (+15 år) från välrenommerade management- och strategifirmor samt olika linjepositioner på chefs- eller andra nyckelpositioner varför vi också åtar oss olika interimsuppdrag. Vi har erfarenhet från såväl privat som offentlig sektor. Vi har erfarenhet av ett urval av branscher och ett brett spektra av olika linjeroller. 

Agivere Group’s AB's övergripande mål är att för våra kunder och partners leverera de tjänster som krävs för att realisera värdeskapande förändringar som håller över tid 

 - Agivere Group AB's affärsområden i korthet -

Rådgivning

Inom Rådgivning erbjuder vi nödvändigt stöd och rådgivning samt vår portfölj av metodstöd för att tillsammans med personalen:

  • Genomföra problemkartläggning
  • Analysera, kategorisera och prioritera problemområden
  • Arbeta fram åtgärdspaket till prioriterade problem
  • Processkartläggning, optimera processer och anpassa roller
  • Genomföra en genomlysning av organisationen
  • Sätta upp temporära eller permanenta projektkontor (PMO)
  • Tillhandahålla rådgivning vid införande av Digitalisering & IT 
  • Tillhandahålla anpassad förändringsledning för varje projekt

Förändringsledning

Som experter inom förändringsledning erbjuder vi rådgivning och en bred portfölj av stödjande aktiviteter för olika typer av förändringsprojekt: 

  • Stöd för framtagande av Business Case
  • Analys av organisationens och personalens Förändringsberedskap
  • Framtagande Förändringsstrategi- och Plan
  • Stöd för att hantera Förändringsmotstånd
  • Kontinuerligt Managementstöd
  • Framtagande av Utbildnings- och Informationsstrategi
  • Genomföra Utbildning och information
  • Genomföra Uppföljning & Utvärdering

Interim

Inom Interim finns våra rådgivare till förfogande för olika interimsuppdrag till chefs- och andra nyckel-positioner. Vi har erfarenhet från både mindre nyetablerade bolag till stora företag samt ett urval av branscher. Exempel på positioner är:

  • COO
  • Head of Operation
  • Avdelningschef
  • Gruppchef inom olika funktioner
  • Chef Off-site location
  • Steering Group Advisor
  • PMO-Director
  • Programledare
  • Projektledare
  • Förändringsledare

-  Kontaktuppgifter  -